כיצד לזהות האם השעון שלך מזויף? אנו יודעים בוודאות כי בארץ, כמו בשאר מדינות העולם קיימת תופעת שעונים לא מקוריים, מזוייפים או ככאלה שלא יוצרו במפעל מורשה. המותגים אשר ידועים ככאלה שיש לגביהם המון זיופים הם: מייקל קורס, אמפוריו ארמני, TAG ורולקס. לגבי ה-2 הראשונים ודומיהם נסביר לכם בקצרה כיצד להבדיל בין שעון מקורי לבין זיוף.
ההדגמה תעשה על מותג השעונים מייקל קורס, אך הנקודות לשים לב אליהן וההבדלים בין הזיוף למקורי דיי דומים בשאר המותגים באותה רמת מחירים.
כאשר קונים שעון חדש צריך לוודא שהוא יגיע עטוף בניילון הגנה - דומה מאוד לנייר נצמד, כמו כן יכיל חוברת הוראות וברקוד יצרן. אם תקבלו עם השעון שלכם, חלקי חילוף כאלה ואחרים סביר להניח שהוא מזוייף. היצרן הרשמי לא מצרף אביזרים נלווים כמו: חוליות נלוות, סוללה נוספת וכו׳.
הנקודה הבאה שכדאי לשים לב אליה היא כרית השעון המגיעה באריזה. שים לב: לכרית בשעון המקורי אל מול הכרית בשעון המזוייף. בשעון מזויף הכרית תהיה בדרך כלל באיכות נמוכה, והיא מרגישה כמו כרית נוצות. בדגם השעון המקורי מנגד, מרגישים שהכרית איכותית וקשיחה, הפינות שלה יהיו יותר סימטריות ומרובעות, והתחושה תהיה כמו של כרית קשה כיאה למוצר איכותי.
 בשלב הבא, במבחן כיצד לזהות האם השעון שלך מזויף?, נבחן את דפנות הקופסא. בשעון
המקורי דפנות הקופסא יהיו רחבות יותר ושם המותג יהיה מותבע על גבי הקופסא.
בשלב הבא, נסתכל על התאריכון בשעון, אם התאריך לא מיושר בדייקנות רבה למרכז, הנ״ל מרמז על איכות שעון נמוכה עד ירודה. סביר להניח ששעון כזה יהיה מזוייף.
בשלב הבא, נסתכל במקרה זה על שם המותג ״Michael Kors״ ועל סוג הכתב. שים לב: בשעון המקורי כל אות נראית בבירור ויש רווח קטן בין אות לאות. מנגד, בשעון המזוייף שם היצרן; מייקל קורס, מופיע בפונט פשוט יותר, כל אות פחות מובנת ובנוסף אין ריווח בין האותיות המרכיבות את שם היצרן.
הנקודה הבאה בבדיקת השעון תהיה הקופסא עצמה. בשעון המקורי המכסה יהיה כמעט באורך של הקופסא עצמה והוא ׳מתלבש׳ עליה כמו שרוול כמעט עד לתחתית. מנגד, בשעון המזוייף המכסה פשוט ומרובע, אינו ׳עוטף׳ את הקופסא כמו בדגם המקורי. לכן, אם הקופסא שקבלת אינה תואמת לתמונה, סביר להניח שהשעון מזוייף.
בנקודה האחרונה נתייחס למחוגים הקטנים על גבי הלוח, להלן: התמונה השמאלית. שים לב: בשעון המזוייף ישנם 3 מחוגי משנה, כאשר ב-2 מהם מופיעים בדיוק אותם מספרים. מותג שמכבד את עצמו לעולם לא ייצור 2 מחוגי משנה המודדים את אותה יחידת זמן. או במילים אחרות, אם נתקלת בשעון כזה יותר מסביר להניח שהוא מזוייף!
לסיכום: כמובן שבקנייה מאיתנו אנו מתחייבים לספק סחורה מקורית עם אחריות ואפשרות החזרה, אולם גם אם בחרת לרכוש במקום אחר, תוכל להעזר במדריך זה על-מנת להבין ולזהות את טיב השעון אשר רכשת - וגם עכשיו אתה יודע לענות על השאלה כיצד לזהות האם השעון שלך מזויף?
יולי 23, 2019 — ido